ראשי > כללי > חלליות רודפות אחריך

חלליות רודפות אחריך

אהוד אולמרט נכנס היום לבית המשפט – הוא מואשם שם בכמה עניינים שהאדם הפשוט (נגיד אני) לא בדיוק סגור עליהם. ראשונטורס והחשבוניות הכפולות זה אותה פרשיה? הוגש בסוף כתב אישום על פרשת מרכז ההשקעות? מה זה בדיוק מרכז ההשקעות? ואם ראשונטורס היא פרשיה ומרכז ההשקעות זאת פרשה, מה זה אומר על הולילנד? בכל מקרה, בבית המשפט פגש אולמרט את מכרים ותיקים וגם את המיקרופונים והעדשות (גם הם מכרים ותיקים) ובחר להשתמש בהם כדי להעביר את המסרים שלו – הוא חף מכל פשע ומתבצע נגדו מסע צייד מאורגן וחסר תקדים בשם החוק.

נהוג לומר בהקשר של אולמרט שהוא היה ראש ממשלה מצוין, לזכות האנשים שמצדדים באמירה הזאת אפשר לפחות לומר שרבים מהם אמרו את זה גם בזמן אמת. באופן אישי לא הבנתי אז ואני לא מבינה עכשיו איך אפשר לומר כזה דבר על ראש ממשלה שמינה לשר אוצר את אברהם הירשזון (שכבר הואשם בגניבה ומרצה את עונשו) ולשר ביטחון את עמיר פרץ ויצא לשתי מלחמות בקדנציה יחידה של פחות מארבע שנים (אם כבר מדברים על אירועים חסרי תקדים). באופן אישי התנהלותו של אולמרט כראש ממשלה תמיד גרמה לי אי נוחות עצומה. יהירות מידתית היא לא בהכרח תכונה ראויה לגינוי אבל אולמרט הוא אובר-חוכם. שני המינויים לעיל הם רק דוגמאות למעשי התחכמות משועשעים מבית היוצר של אולמרט אבל זה של פרץ היה הבוטה ביותר – מנהיג הפועלים לשעבר הוא עכשיו שותף בכיר בקואליציה וחייבים לתת לו תיק בכיר – גיחי, ניתן לו את תיק הביטחון ונראה איך הוא יוצא מזה.

מעבר לחזקת החפות, אני באמת מאמינה לאולמרט כשהוא אומר שהוא חף מפשע – אני מאמינה לו שככה הוא באמת חושב. אני מאמינה לכל חשוד ולכל מי שנמצא על-ידי בית המשפט כאשם כשהוא אומר שהוא חף מפשע – אני מאמינה להם שהם באמת מאמינים בזה, החל מעברייני תנועה וכלה ברוצחים ואנסים. כמה אנשים שנתפסו נוהגים במהירות מופרזת אמרו לשוטר התנועה שהוא צודק והם ראויים לקנס? כמה חנו במקום אסור אבל סיפרו לעצמם שזה לא מפריע ולא מסכן אף אחד? כמה אנסי ילדות, ותסלחו לי על המעבר החד, לא הכחישו את קיומם של יחסי המין אבל טענו שהילדה פיתתה אותם? רוב האנשים לא רוצים לחשוב על עצמם כפושעים והם מספרים לעצמם את המציאות בצורה כזאת שהם יוכלו לעשות מה שהם רוצים מבלי להיחשב לפושעים בעיני עצמם – הם מייצרים לעצמם אמת נארטיבית. תשאלו את גולדסטון.

 אז מה, לכאורה, הנארטיב של אולמרט? לא יודעת, אני מניחה שמשהו ברוח המטרה שמקדשת את האמצעים. זה יכול בקלות להסביר את החשבוניות הכפולות, לכאורה, על נסיעות שהוא ביצע בהתנדבות למטרת גיוסי כספים לכל מני עמותות וזה יכול להסביר גם את העניינים הגדולים באמת, אם יוכח שיש בהם אמת (אם תוסיפו לה את אופיו האובר-חוכמי אתם בכלל מסודרים). הטענה של צייד המכשפות היא המתרס האחרון במערך ההגנה על הנארטיב – אם כולם אומרים שאני שיכור ואני מספר לעצמי שאני פיכח אין ברירה אלא לטעון שכולם משקרים.

באופן עקרוני אין לי שום בעיה עם תיאוריות קונספירציה וגם ראיתי בימי חלדי לא מעט היפוכונדרים שהיו באמת חולים, אבל בשביל לשכנע אותי שאכן רודפים אותו הוא צריך להראות לי אינטרס. ואינטרס כזה אפשר היה להראות או להעלות על הדעת כל זמן שחקירות, פרשות ופרשיות צצו ללא הרף במהלך כהונתו כראש ממשלה. אבל זה כבר כמעט שנתיים שאולמרט הוא אדם פרטי ולא בריא במיוחד, יש לו לשכה ופקס אבל אין לו שום כוח או שררה וכבר מתנהל נגדו משפט שהוא למעשה שלושה משפטים. אם מישהו ראה בו איום לפני ארבע שנים ויצא נגדו למסע צייד הרי שהוא השיג את מטרתו ביום שאולמרט התפטר ועכשיו הוא אמור לנוח על זרי הדפנה, לפחות עד שיתקבלו הכרעות בעניינים התלויים ועומדים נגדו.

 אבל אולמרט באמת מאמין ורוצה שגם אנחנו נאמין שגורמי אכיפת החוק (לא איש יחיד שמתעמר בו, המערכת כולה) הם עד כדי כך מטורפים ומוכי שיטיון שהם ממשיכים לכלות את כוחם ולרדוף את קורבנם גם בשעה שהוא כבר נתון במלכודת ומפורק מנשקו. אולמרט הוא בהחלט חף מפשע כל זמן שלא הורשע אבל עם כל הכבוד את הזיית צייד המכשפות שלו אני לא קונה.

:קטגוריותכללי
  1. דנה
    07/05/2010 בשעה 10:54

    ההאשמות נגד אולמרט הן גם בכזה סדר גודל שאפילו ביבי לא הגיע אליו. אני ממש לא מעריצה של פרס, למשל. אבל תראי מי קדם לו: נשיא שמואשם באונס, ראשי ממשלה שהואשמו במרמות, הונאות ומעילות, וסתם נשיא גס רוח ושוביניסט. זה לימד אותי להעריך נשיא שככל הידוע לנו, למרות כל מיני השמצות, מעולם לא שלח ידו בקופת הציבור, באשה שאמרה לו "לא", ולמעט "צ'חצ'חים" לפני כמעט 30 שנה, לא השתלח במיעוטים. מצד שני, עצוב שאני מוצאת נחמה באיש שאני לא בדיוק תומכת ברוב מעשיו…

  2. מר יחמור
    07/05/2010 בשעה 11:36

    דנה היקרה,
    אני ממליץ לך לבדוק השתדלויות של פרס למען גופים ואנשים; ותרומות שנעשו על-ידי גופים ואנשים ל"מרכז פרס לשלום".

    יהיה לך מעניין מאוד.

  3. 07/05/2010 בשעה 16:43

    דנה
    ההאשמות נגד ביבי היו די מגוכחות גם בזמן אמת (לא בגלל שהיה או לא היה בהן אמת, להשוות אותן לאולמרט זה כמו להשוות בין דג לאופניים. אין לי שום כוונה להתפעל מפרס רק בגלל שהוא לא מתפעל ממידעלך, אני גם לא חושבת שזה מצדיק את המשך קיומו של מוסד הנשיאות.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

