ראשי > דוסיות גאות, כללי > מי-צעד? אנחנו!

מי-צעד? אנחנו!

ביום שישי הקרוב (11.6.2010) יתקיים מצעד הגאווה בתל-אביב. באופן אישי אני יכולה לומר שהמצעד של 2004 שינה את חיי, באופן עקרוני אני יכולה להגיד שמדובר בטקס הפולחני היחידי של אחת הדתות החילוניות המובהקות, קהילת הגייז העולמית. כל השאר זה פרפורמנס. כבכל טקס פולחני ישנן מצוות שהמאמין (במקרה זה הלא-מאמין) מתחייב לקיים, במצעד התלאביבי מדובר בג' מצוות עשה ומי שלא מקיים אותן לא יצא ידי חובתו, ואלו הן: מכת שמש, כוויות שמש והתייבשות. מותר, ואף מומלץ, לנסות להלחם ברוע הגזרה באמצעות קרם הגנה, כובע ואקוויפר החוף. אבל מכיוון שמנוי וגמור מאת הקב"ה להשלים לנו את התפאורה של סדום ועמורה נגזר עלינו לצעוד, שנה אחר שנה, במרק המהביל המתנאה בעונות אחרות בתואר "אוירא ד-קתרא תל-אביב". אשר על כן, האלוקים של הגייז שהיא רחומה וחנונה מציעה גם חלופה לשלושת המצוות דליעל (לבד ממיגרנה איומה): אם עד תום המצעד המשתתף מוכן להישבע לעצמו ולכל מי שמוכן לשמוע שזה מצעד האחרון שלו בחיים, מעלה עלי הכתוב כאילו קיים את ג' מצוות היום.

אני לגמרי רצינית. ובכל זאת, לא רק שאצעד השנה במצעד בתל-אביב, אני אצעד בו לצידן של אחיותי האהובות הלהטביות הדתיות ואני מתנצלת בפני תושבי בוגרשוב ובן יהודה, אתם הולכים לשמוע את זה ולקיים במו גופכם את המצווה החלופית, אתם עומדים להישבע שזה המצעד האחרון שאתם רואים מהחלון, בשנה הבאה אתם באים לרקוד איתנו. אני אומרת את זה באחריות – אני אחראית על הכפתור של הווליום.

האמת היא שהמצעד בתל-אביב, מעבר לחום והלחות הבלתי נתפסים שמלווים אותו, הוא תמצית הקונפליקט של הלהט"ב הדתיים. אין אירוע או מקום שמסמלים יותר ממנו את העולם ההומואי, אפילו לא המסיבה הכי סדומאית שאפשר להעלות על הדעת. הוא מתרחש באור היום ברחובות המרכזיים של העיר והוא, כאמור, הפולחן היחיד של הדת הזו. ברור לכל אחד למה המיניות המוחצנת, שהיא אחד הדברים שהכי מזוהים עם המצעד בת"א, קשה לאנשים דתיים, גם אם הם לסביות והומואים ואפילו טרנס, רחמנא ליצלן. אבל זה יותר מזה, גם בלי להכיר את כל ההיסטוריה של תנועת הגייז העולמית ברור לך שהשתתפות במצעד היא כמעט כמו להשתחוות לפסל. לכן, הרבה אחרי שלהט"בים דתיים למדו לחיות בשלום עם שתי הזהויות שלהם ומצאו את המקום שלהם בשני העולמות, המצעד בתל-אביב (ועוד לא אמרתי מילה על האנטגוניזם שהוא מעורר גם אצל הליברליים שבין האנשים הדתיים) עדיין נותר כמתרס בין הדתי לגאה – בקרב האנשים כפרטים, אבל עוד יותר מזה בקרב הארגונים.

בשנה שעברה אנחנו ב"בת-קול" (ארגון לסביות דתיות) צעדו בתל-אביב בפעם הראשונה כארגון. השנה מצטרפים אלינו ארגונים דתיים נוספים וכבר נצעד כקהילה דתית גאה. ההשתתפות של הקהילה הגאה לא תסתכם בזה שנביא למצעד את הכיפות, החצאיות והמוסיקה שלנו, שגם זה המון. בתום המצעד, חפופים ורחוצים אבל עדיין עם מגרנה וצלצולים באוזניים נחזור לזירת הפשע, למרכז הגאה בגן מאיר לתפילות שבת של המניין הגאה.

אם המצעד בתל-אביב הוא תמצית הקונפליקט של הלהט"ב הדתי, המניין הגאה, בעיני, הוא החיבור האולטימטיבי בניהם. המקום היחיד שבו אנחנו לא מרגישים, אפילו לא קצת, כמו אורחים (שלא לומר נוכלים ומתחזים) באף אחד מהעולמות. אנחנו לסביות ודתיות, הומואים ודתיים, טרנסים ודתיים, דו-מיניים ודתיים ואין אף אחד בסביבה שמרים גבה, אף אחד שצריך להסביר לו מה?-באמת?-ואיך? שלא לדבר עם אם?-אם-בכלל. אנחנו בבית.

הנה ההזמנה המהממת שעיצב לנו אלעד ליפשיץ המוכשר עד כאב

דבר אחד אני יכולה להבטיח לכם, זה תמיד נגמר בבכי (לפעמים זה אפילו מתחיל בבכי) (מהתרגשות).

:קטגוריותדוסיות גאות, כללי
  1. עדן
    10/06/2010 בשעה 02:58

    מוכשרת כבר אמרנו?
    יופי של פוסט
    עדן

  2. 10/06/2010 בשעה 10:23

    איזה יופי! אנחנו כל כך מגוונים ושונים…אני מאוד מבינה את התחושה הזאת של מתחזים, של בין העולמות. כל הכבוד שאתם שם, מתעקשים שאפשר להיות גם וגם. מתי כבר תהיה הדראג קינג הראשונה בתפקיד ריש לקיש?

    אני אדבר מחר בגן מאיר, בסביבות 11.00, כנציגת פאנורמה, קהילה בי ופאנסקסואלית פמיניסטית. בואו לשמוע!

  3. אביגיל
    10/06/2010 בשעה 22:46

    כתבת נפלא (כרגיל)
    וגם אני מתרגשת

  4. 10/06/2010 בשעה 23:09

    דנה'לה
    נורא השתדלתי\, אני מבינה שלא הצלחתי להימלט ממלכודת ה-אנחנו-כה-מורכבים-ורגישים. שויין. מה לעשות, באמת כל תפילה של המניין הגאה נגמרת (או מתחילה בבכי). מחר באחת עשרה אני אהיה שם עם חולצה לבנה, תזהי אותי בקלות 🙂

    עדן ואביגיל
    תודה

    ניפגש ליד הניסן-פשע של ברכה

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

