צבועים, נמאסתם

הפרד ומשול? לא בבית מדרשנו

השבוע הייתי חלק מאירוע תקשורתי יוצא דופן, עיתונאי שחשב שלסביות דתיות זה נורא מעניין הזמין אותי לדבר בתוכנית הרדיו שלו. ברגע של גאונות עיתונאית הוא החליט לעמת אותי עם רב. אורתודוכסי. מהזן הש"סניקי המאנפף. הלכנו במסלול הצפוי לעייפה, בראשית דבריו הוא טען שאני לא דתיה, לא יהודיה, מחריבה את העולם ובכלל גועל-נפש. אחרי שרעננתי את זכרונו במציאות ההלכתית העגומה (מבחינתו. שכן אין שום איסור הלכתי להיות לסבית) והמציאות המציאותית (יש לי ילדות ולא מנעתי את רחמי מהמאבק הדמוגרפי) הוא שינה אסטרטגיה. "אז למה אתן הולכות עם ההומואים, זה ממש גועל נפש וגם איסור מפורש מהתורה". בשלב הזה זנחתי גם אני את האסטרטגיה שהשיגה לי כל-כך הרבה בוויכוח הזה (המציאות) והודעתי לו שאנחנו לא מתכוונות ליפול למלכודת ה-הפרד-ומשול.

אם אני מדברת איתו כבת-עמי אני אחת, אם אני מדברת איתו כנציגת בת-קול (ארגון לסביות דתיות) אני מייצגת 250 לסביות דתיות, אם אני משתפת פעולה עם ההומואים אנחנו אלף ואם אנחנו להט"בים (לסביות, הומואים, טרנסים ובי-סקסואלים) דתיים אנחנו עדיין אלף אבל עומדים מאחורינו מאה אלף בארץ ועוד מיליונים בעולם. מדובר, אגב, במאות האלפים והמיליונים שהפכו את החיים שלי כלסבית לאפשריים ושבזכותם יכולים עכשיו הארגונים של הומואים הדתיים להתפנק ולהצהיר שהם לא הולכים למצעד הגאווה בלי לחשוש שהם יגיעו מתישהו לבית הסוהר בגלל משכב זכר.

צבע אדום? אין צורך לתפוס מחסה

כשייכתב הלקסיקון הדוסי הויזואלי הראשון, ליד הערך "סדין אדום" תהיה תמונה של מצעד הגאווה, ליד הערך "תועבה" תהיה תמונה של הומו וליד הערכים "אמת" ו"צניעות" תהיה מראה. איך קרה שכמה בחורים בתחתוני פרווה וורודים גורמים לתלמידיהם של הלל הזקן ואהרן הכהן לחרף, לגדף, לשנוא ולעודד אלימות? איך קרה שכמה בחורות בלי חזיות ועם שערות על הרגליים מהוות סכנה קיומיות לעם היהודי?

אולי בגלל שמכל הערכים וההישגים של תרבות יהודית בת 3000 שנה בחרה האורתודוכסיה כדגל את הפוריטניות המינית – הצניעות בשפתה. כדי להפגין את עומק אמונתך ודתיותך אתה נדרש להתלבש יותר (בעיקר נשיך ובנותיך) ולהעמיק את ההפרדה בין זכרים ונקבות (כלומר, להעלים את הנשים ככל שניתן, אבל לא נכנס לזה עכשיו). מהפרדה בתיכונים שהיתה "הכרחית" מבחינה פדגוגית (שבנות ילמדו גמרא??!, אבל שוב, נעזוב את זה עכשיו) המשיכו להפרדת כיתות בתוך בתי הספר היסודיים עד שהצליחו להפריד גם את בתי הספר, והיום מפרידים זכרים ונקבות כבר בגני הילדים והפעוטונים. יש להניח שלא ירחק היום שבו יידרשו הפוסקים להתמודד עם השאלה איך שומרים על צניעותם של עובּרים (בעודם ברחם אמם) תאומים שאינם בני אותו המין. ברור, אם כן, שמי שמערער בריש גלי על קדושת הדיבר הי"א הוא סדין אדום ואויב האומה.

מי שחושב שאם לא יהיו מצעדי גאווה לא תהיה הומופוביה הוא לא רק נאיבי, הוא גם טועה ומטעה וגם מבצע מעשה סדום בהיסטוריה. ההומופוביה היתה שם הרבה קודם, המצעדים הגיעו בתגובה. מי שבוחר להיות נחמד ולא להפריע את מנוחת השכנים בין שתיים לארבע, מנסה למזער את השונות שלו, לבדל אותה משונויות אחרות שהן באמת-גועל-נפש, לשייף את הפינות של עצמו, להתאים את עצמו לנורמטיבי, להסביר שהוא אותו דבר רק קצת-קצת אחרת ושהוא בחיים לא עושה דברים ש-אוי-אוי-אוי-אם-אמא-תדע. מי שחושב שבזכות זה יקבלו אותו והחיים שלו יהיו יותר טובים בשעה שהאוחצ'ות והבוצ'ות והטרנסיות (והנשים בכלל, אבל שוב, נעזוב את זה עכשיו) ימשיכו להיות באמת-גועל-נפש ומנודות הוא גם תם, גם רשע וגם זה שאינו יודע לשאול.

מי שלא רוצה לבוא למצעד בתל-אביב, בירושלים או בחיפה באמת לא חייב, רוב הזמן גם לא נרגיש בחסרונו. מי שמתנאה בכך, מתבדל מהקהילה הלהטבית הכללית וקושר לעצמו כתרים אידיאולוגיים כדי לפאר את אסטרטגיית השתדלנות של עצמו שלא יתפלא אם הוא מוצא את עצמו לבד. אני מקווה בשבילו שרוב הזמן הוא לא יחוש בחסרוננו.

תיקון עולם? זה כאן!

אני הייתי במצעד, אנחנו היינו במצעד – צעדנו כלסביות דתיות, כחברות ארגון בת-קול וכקהילה דתית גאה. יותר משצעדנו רקדנו. מהרמקולים של הרכב שלנו במצעד נשפכו, בדציבלים מהממים "אנחנו מאמינים בני מאמינים", "אני מאמין באמונה שלמה" ו"שלא נבוש ולא נכלם ולא נכשל לעולם ועד". אנחנו רקדנו ורקדו איתנו עוד עשרות אלפי לסביות, טרנסיות, הומואיות, ביסקסואליות והטרוסקסואליות- כאלו שאינם דתיים, כאלו שכבר אינם דתיים וכאלו שעד יום שישי שנאו דתיים. רקדנו עם האנשים שהביאונו עד הלום ועם אלו שיתייצבו לצידנו במאבקים הבאים עלינו לטובה להשגת שוויון גם בתוך החברה הדתית, מאבקים שבלי ספק יתנהלו מול אותם רבנים ומנהיגים שאליהם מכוונת החנופה של אנחנו-לא-משתתפים-במצעד-הגאווה.

אנחנו כן!

  1. רותי
    15/06/2010 בשעה 13:51

    כתוב מעולה, מסכימה ומזדהה עם כל מילה. וכל הכבוד לוואינט על כך ששוב העדיפו את ההתנצלות והרמיסה העצמית על פני קצת מורכבות אמיתית..

    • 16/06/2010 בשעה 00:50

      אני חייבת להגיד שוואינט מאוד עקביים בעניין ההעדפות שלהם. אבל אפשר להסתכל גם על הצד החיובי של זה, בסופו של דבר יצא לי מזה בלוג 🙂

  2. עדי
    15/06/2010 בשעה 14:05

    מסכימה כמו תמיד, ומוסיפה שהייתם והייתן מהממים ומהממות, שמחים ושמחות, גאים וגאות, והתרגשתי הכי בעולם לראות אתכם מרקדים מסביב בצבעי סגול-לבן (צעדתי ממש לפניכם עם איגי והואן הורוד)

    • 16/06/2010 בשעה 00:53

      איזה כיף!
      גם המצעד היה אחד הדברים הכיפיים והמרגשים שעשיתי בזמן האחרון וגם האיגי-ואן היה חלק מזה

  3. אביגיל שפרבר
    15/06/2010 בשעה 14:42

    ישר כוח בת עמי,
    אני איתך!!!

  4. אלעד
    15/06/2010 בשעה 15:15

    תגובה לרוני
    רק לתקן אותך, הרב רון לא הציע ולא אמר שהומואים חייבים לוותר על מ"ז
    א. התורה וההלכה אוסרים זאת וזו לא פרשנות שלו
    ב. הוא אמר בריש גלי שמה שקורה בחדר חדרים הוא עניין בין אדם לאלוקיו
    ג. הוא לא יצא נגד עצם קיום המצעד או הקהילה הלהטבית וזה לא נכון להציג זאת כך
    ד. הוא אמר שלדעתו המצעד הוא לא הפתרון שמביא לתוצאות רציניות בציבור הדתי ושיש עוד דרכים לנראות
    ה. לידיעתך הוא מקיים שיח ופעילות עם הקהילה הלהטבית החילונית ומרבה באהבת חינם
    מותר שיהיו לאדם גישות אחרות
    חבל שכך את ואחרים תוקפים אותו

  5. דרור
    15/06/2010 בשעה 17:34

    בת עמי, למה את ככה מזלזלת?

    זכותך לצעוד – אף אחד לא יצא נגדך או נגד המצעד
    וזכותו של בן אדם להחליט שהוא לא צועד כי לדעתו
    המצעד אינו משרת נכונה את הקהילה הדתית.
    גם אני לא צעדתי מאותה סיבה – זכותי לא לצעוד בלי שיתקיפו אותי.
    אז למה לסלף ולהשמיץ? למה?
    הפעם הגזמת(ם) לגמרי.

    • 16/06/2010 בשעה 01:06

      מאוד מעניין מה שאתה כותב, דרור.
      אף אחד לא יצא נגד המצעד? כנראה חלמתי
      מעולם, כולל בפוסט הזה לא פקפקתי בזכותו של איש להיות צבוע (המצעד לא משרת את הקהילה הדתית – זאת בעיני אמירה צבועה או למצער, טיפשית) או בזכותו של מישהו שלא לצעוד. לא מכירה אותך ובחיים לא הייתי משקיעה שעתיים מחיי בכדי לכתוב נגדך פוסט. הפוסט נכתב לכבוד אלו ששלחו הודעות וכתבות לעיתונות על כך שהם לא יצעדו במצעד. אם מישהו מחליט להשתין מהמקפצה מותר לי להגיד שרואים לו.

  6. אמא להומו דתי שהוד עזרו. לא?
    15/06/2010 בשעה 23:28

    קראו את התגובות למאמר בווינט.
    מהיכן יש לכל כך הרבה קוראים מידע על פועלו של הרב רון, ולא רק זאת אלא על שאר הארגונים הדתיים שאפילו חברי הקהילה הגאה אינם מסוגלים למנות, כאשר רבו כחול אשר על שפת הים?
    האם יכול להיות שכל דברי הבלע בתגובות נכתבו בעצם על ידי אדם אחד?
    האם לא הגיע הזמן שהו"ד רון אלעד דרור ושאר הזהויות שמופעלים על ידי אנשים למען אותו האיש, ידברו מפה אחד שגם ייקח אחריות על לשון הרע.

    אמא של הומו שלא עוסק ח"ח במ"ז. ושהוד עזרו. לא? שמוכנה להזדהות בשם ומקום ישוב. או שלא.

    • 16/06/2010 בשעה 01:13

      אוי, אוי
      זאת אחת התגובות המופתיות אבר. אמא'לה, אני עפר לרגלייך.
      באשר לשלל הארגונים הדתיים אני יכולה להקל עליך, יש רק אחד שחשוב – לסביות שולתות!

    • יחיאל
      16/06/2010 בשעה 18:32

      חי נפשי, כמה עיוורת את יכולה להיות !!! איך יודעים את פועלו של הרב רון ???? איפה אתה חיה!! אני חבר בארגון, ויותר מזה- גם חבר צוות! יש 7 חברי צוות, ואם רק היית טורחת לברר לעומק ולבדוק, אולי היית באה או שולחת את "הבן שלך" למפגש הו"ד היית מבינה מה זה הו"ד, ומה זה שווה, ולמה זה עוזר במקום שארגונים דתיים אחרים לא עוזרים !

      ואולי את בכלל לא אמא של הומו דתי ??? אולי אני צריך לחשוב שמי שעומד מאחורי התגובות המזלזלות בארגון הו"ד וברב רון בפרט,זה אדם אחד !!! אולי זאת בת-עמי ?????!!!!
      המממ…. כן באמת התגובה המטופשת הזאת נשמעת מבויימת לחלוטין!
      נראה אמא דתיה אחת שתהיה גאה באופן כה בולט על כך שבנה צועד במצעד הגאווה. איפה את חיה בת-עמי איפה??? וכזה לשון הרע לשפוך על רב בישראל!!! יש לו תעודת דיינות, ידעת???
      והוא אמיץ יותר מכל רב אחר שאני מכיר! ודוקא הוא מנסה לתמוך בהומואים הדתיים!
      הידעת שאין לארגון הו"ד תרומות, ואת הרוב הרב רון נותן מארנקו האישי !!! ולמה? כי הארגון שלך ואלו שאת משתפת פעולה איתם שמים לרב רון רגל בכל פסע ושעל !!! אז מי עכשיו פוגע בהומואים הדתיים?? מי ??? רק את והחברים שלך מחברותא ושובל!!! ויותר מזה- אולי את חושבת באופן מגוחך שגם אני זה עוד ניק של הרב רון ??? אז את מוזמנת לחפש אותי בפייסבוק בלינק:
      http://www.facebook.com/profile.php?id=779108469&ref=profile&v=info#!/profile.php?id=779108469
      בפרופיל- yehiel zadok

      יום כיפור קרב, תתחילי להכין את המנין השוויוני שלך…

      • יחיאל
        16/06/2010 בשעה 18:41

        וכמובן, שבתור חבר צוות אני עומד מאחורי הרב רון במאמר שהוא כתב! דעתו היא דעת כל חברי הצוות.

        יחיאל

      • 16/06/2010 בשעה 20:43

        בשבילך – המניין הגאה האורתודוכסי השיוויוני הראשון בישראל.
        ובעניין השני, תנוח דעתך, זה שקוף.

      • יחיאל
        16/06/2010 בשעה 22:50

        לא ברור לי למה את מתכוונת שהוא שקוף, אבל לגבי מנין אורתודוקסי: חמודה, תרדי מעץ האשליות שלך, ואל תשכחי לברך על הפירות ברכה שכן כתובה בחז"ל בבקשה !!!
        אורתודוקסיה נמדדת במיוחד בתוך בית הכנסת, וברגע שאת משנה "פרוטוקול" זה צריך אישור דעת תורה מפורשת=תלמידי חכמים ברמת רבנים. כי בבית כנסת מתקיים הקשר של הציבור עם אלוקים, ברור שאם אתה משנה משהו ציבורי שלא מוסכם על חלק נכבד בציבןר שלך, אפילו לא רוב קטן,הרי שאת בכלל לא מייצג אותו ולכן מה שאת עושה זה FAR WAY לא אורתודקוסי!
        וכל זה למשל בניגוד למה שמייצג ארגון הו"ד! לא באנו לשנות לכל הציבור את החיים, אלא לטפל בבעיה שבגללה את צועדת בת"א, ואילו אני פותר זאת בדרך אחרת יותר קבילה על הציבור שלי, שזאת המשפחה שלי.
        את לעומת זאת מחפשת לחיות למרות הציבור שלך, אבל אני רוצה איתם, אני לא צריך להתריס בפניהם ולהכאיב להם בעיניים. אני מלמד אותם! זה אמנם לאט, אבל זה יקרה.

        אגב: לגבי שירה חדשה- מי הרבנים שלך שנתנו אישור ל"פרוטוקול" הזה ??? מהו הפרוטוקול המלא, אם כבר?
        אם יבואו הרבנים שלך ויוכיחו לי באותות ומופתים שזה מותר- אז לא תהיה לי בעיה, אני גם אסכים לבוא. אבל בינתיים לא נראה לי מותר, שאשה תקום לקרוא הפטרה, אולי גם תברך, לא ברור לי אם את עושה את זה גם- אבל אגב, את לא מצווה על כך, כיצד תברכי? ואם לא תברכי, הרי עקרת ברכה ממהלך התפילה! זה ודאי אסור.

      • יחיאל
        16/06/2010 בשעה 22:52

        ויש גם לציין את העובדה שלא טרחת לענות לי בכלל על מה שכתבת לי! אני חושב שקיימת פה את הפתגם הידוע שתיקה כהודאה! לא נראה לי שהיה לך מה להגיד. אולי כי צדקתי ???

  7. דרור
    16/06/2010 בשעה 05:54

    מממ… איזה ניחוח של ציניות…
    אני באמת המום ממה שהולך כאן…

    אז האמא של ההומו שלא עוסק במ"ז ח"ח, מה את אומרת בעצם?
    שכל האנשים מאחורי התגובות הם בעצם איש אחד..? מאוד מעניין…
    ברור לך שזו הוצאת דיבה, כן? (את תקחי אחריות על לשון הרע?)
    ואגב, גם לי אין מושג מי את…
    אולי את בכלל מתחזה והבן שלך הוא בעצם סטרייט רחמנא לצלן(!)

    זה כנראה נראה לך מוזר שמישהו בכלל תומך בהו"ד…
    אז בוקר טוב אמא'לה.. גם להו"ד יש תומכים רבים (ב"ה),
    ויש כאלו אפילו מאוד עקביים ואמיצים (ט'נקס גאד),
    שקשה להם לראות שמסלפים את האמת.. מה לעשות…
    את מוזמנת ליצור איתם קשר אחד אחד (הם אמיתיים לגמרי, אני ראיתי)
    וגם אני במקרה אדם אמיתי, שנברא בצלם אלוהים (תשאלי אותו, נראה לי שאתם בקשר טוב).

    ובת עמי, אוי אוי, אני ממש מתפלא עלייך.
    לראות אותך מתמוגגת מאותה תגובה מחרידה של "אמא'לה".
    פעם חשבתי, ובמיוחד אחרי שראיתי אותך בפאנל באונ' ת"א,
    שאת (כנראה) הקול השפוי, המקרקר מתוך הביצה שלכן/ם…
    מסתבר שטעיתי… (?)
    וכנראה שגם אותך מאכילים בהמון רעל וסטיגמות. וחבל.
    באמת שחבל.

    ונ.ב
    כנראה באמת חלמת.

    • 16/06/2010 בשעה 12:07

      אוי, לא!
      חשבת עלי דברים טובים ועכשיו הרסתי הכל? בבקשה, בבקשה תן לי עוד הזדמנות, אני מבטיחה להיות טובה! אני עוברת לשתות מים אורגניים כדי שלא יאכילו אותי שוב ברעל וסטיגמות, כי חבל! באמת שחבל!!

      הפרדומשול-הפרדומשול
      תעזבי אותך מהחבר'ה שלך, הם מרעילים אותך והם סתם רשעים. את נחמדה, לא מתאים לך.

      כנראה שאני עדיין חולמת

      אגב,
      דיבה?
      ומה עם הסתה לרצח? רישום כוזב במסמכי תאגיד?

  8. ערן
    16/06/2010 בשעה 12:39

    אני מתכוון לצעוד בחיפה, אני הומו חילוני שהתקרב לדת ואוהב את היהדות גם אם לפעמים קשה

    גם אני לא מסכים ב 100% עם דבריו של הרב רון יוסף, אך אני עוד מכבד אותו מתוקף מעמדו ומתוקף העובדה שהוא אף פעם לא השתלח באלו שאינם מחזיקים באותו דעה כמו שלו.

    מכבד את דעתה של כותבת הבלוג,
    ניפגש במצעד

  9. ירדן
    16/06/2010 בשעה 12:59

    אני הומו דתי מחוץ לארון, ומזדהה מאוד עם דעותיו של הרב רון בנושא הבעייתיות של מצעד הגאווה, לפחות של זה התל-אביבי. המצעד יוצר קשר לא רלוונטי בין להטביו"ת לבין זולות מינית, ולכן בעייתי מבחינתי כאדם בכלל וכאדם דתי בפרט.

    אם זכרוני אינו מטעיני גם את בעצמך, בת עמי,אמרת קבל עם ועדה שהמצעד בתל אביב הוא בעייתי לאנשים דתיים, בין השאר בגלל המוחצנות שלו (פאנל להט"ב 24/05/10). נוסיף גם שזו לא דעת הדתיים בלבד אלא גם של רבים מבני הקהילה.

    ירדן

    • 16/06/2010 בשעה 21:12

      ירדן יקיר לי, בוא נדייק. מה זה פאנל להט"ב? מדובר על "שולחן עגול על גאווה דתית" בכנס "סקס אחר". מצ"ב קישור לתוכניה:
      http://www2.mta.ac.il/~rwagner/sexacher/sex%20acher%2010%20program.pdf

      אני השתתפתי בו וכך גם רון יוסף, אני מניחה שכנס סקס אחר הוא כן מקום ראוי לאדם דתי להיות בו. נכון, הזכרתי שהמצעד הוא מקום בעייתי לאנשים דתיים בגלל שיש בו מיניות מוחצנת, בפוסט הנוכחי גם הסברתי למה והעברתי על כך ביקורת. אני מניחה שבנושא הזה אנחנו חלוקים.

      עוד אמרתי באותו כנס שאני מודה לוועדה המנהלת של בת קול שהשכילה כבר בשנה שעברה להחליט שאנחנו צועדות בו כארגון, שלא היינו צריכות לחכות שימותו שני ילדים כדי שזה יקרה.

      רק רחמים יש בי על מי טחו אזניו וליבו מלשמוע את קול דמי אחיו זועקים אליו מהאדמה.

      • יחיאל
        16/06/2010 בשעה 22:57

        "הרב" רון יוסף בשבילך!!! זלזול בתלמידי חכמים זו עבירה חמורה, כי את מזלזלת בכבוד תורה! כל-כך אורתודוקסי מצדך. יש אולי עןד איזו תכונה אורתודוקסית שלך שאנחנו לא מכירים? בואי תשתפי אותנו, לא נעים לי שאת אוחזת את כל עומס האורתודוקסיה לבד!

  10. 16/06/2010 בשעה 13:22

    יקירה, כל פעם שאני קוראת אותך, אני לומדת משהו חדש. העברתי את הפוסט הזה לרשימה הבי/פאנסקסואלית.מהממת, כמו שאומרים אצלנו…

  11. אייל ליברמן
    16/06/2010 בשעה 14:30

    איני רואה פגם בתלבטות האם יש למסר הדתי מקום במצעד הגאווה התל-אביבי.
    כבר צעדתי בעבר ואני יודע שההמון הלבוש עולה לאין שיעור על מספר הרקדנים המקפצים במשאיות. ועדיין תהיתי כיצד תשתלב בו הקהילה הדתית.
    בסופו של דבר הצלחנו ליצור נוכחות דתית מכובדת ומכבדת. המסר הייחודי שלנו נשמע מבלי להתערבב עם משאיות המועדונים והמוזיקה הקולנית, שכבודם במקומם. ולא רק זאת אלא שגם הצלחנו בקירוב לבבות כשעשרות אלפי אנשים שעברו על פני רכבנו ראו פנים דתיות שמחות ומכבדות.
    אך הדבר לא היה טריויאלי. ומעידה על כך ההיעדרות של סמלי שניים מהארגונים משלטי המצעד,אם כי לא מהחולצות המשותפות.
    אולם אותם ארגונים שמרו על סולידריות ולא יצאו כנגד עצם הצעידה במצעד.
    הקצף על הרב רון יוצא מכיוון שהוא בחר להשתמש בדמותו השלילית של המצעד, מבלי להעמיד דברים על דיוקם, ולסמן את עצמו בתור ההומוסקסואל הטוב, שאינו עושה דברים כאלה.
    כך נתפס בעיני הטור שלו גם אם הדבר לא נאמר במפורש.

  12. חנן
    16/06/2010 בשעה 19:28

    באמת אני לא מבין למה פוגעת ומחפישה את הרב רון וארגון הו"ד

    גם אני חבר צוות בהו"ד ובמשך כל השנים שארגון קיים והרב רון יוסף שעומד בראשו
    משקיע מזמנו ומכספו האישי בעשיה למען קהילת ההמואים הדתיים
    ןאם את לא יודעת מה המטרושל הארגון את יכולה להיכנס לאתר הו"ד ולהבין יותר
    הרב רון כתב במאמר שהמצעד לא מוסיף כלום לקהילה זאת דעתו ומקובלת עלינו וזאת עמדת הארגון כולה בצורה רשמית .
    כל אחד יכול להביע את דעתו וביקורת על המצעד והתרומה שלו
    אבל הדרך של הכפשות והעלבות בפומבי לא מתאימה ןזאת לא דרכנו של ארגון הו"ד
    מעולם לא החפשנו את הקהילה ולהטבי"ת ארגוניה וחבריה
    זאת לא דרכנו
    אני בעד הידברות והבעת דעה באופן חופשי ללא החפשות והעלבות
    וכמבון שאני עומד ומביעה תמיכה ברב רון יוסף על פועלו והעשייה למען הקהילה של ההומאים
    הדתיים וקירוב ללבבות בין דתייים לחילונים
    נגמרו לי המילים מאחר ואני לא רוצה לרדת לרמות נמוכות
    וכפי שחבר הצוות הנכבד כתב לעיל יום כיפור מתקרב וחטא שלך גדול מנשוא

    אני תומך ברב רוןיוסף בכל מילה ובמאמר שכתב בדרכו בארגון שהוא עומד בראשו
    ואנא ממך הפסקי להעליב ולהחפיש
    כי גם בי זה פוגע

    חנן חבר צוות הו"ד

    • 16/06/2010 בשעה 22:29

      שמע חנן
      כל תגובה שלכם גרועה מקודמתה ומהמאמר המקורי, כל תגובה שלכם רק חוקקת בסלע כל מילה שכתבתי ותגובתך עלתה על כולנה. היא מזקקת כל ה-אני-ואפסי-עוד שהצית את האש הזו מלכתחילה. זה שיח חרשים מדכדך.

      אני אגיד רק עוד דבר אחד,
      כשכתבתי את הפוסט לקחתי בחשבון שאנשים עלולים להפגע, בכל זאת כתבתי אותו כי חשבתי ואני עדיין חושבת שהמסר שלו חשוב מספיק. אני מבינה למה מישהו יכול להפגע ממנו אבל מי שמצא בו הכפשרות ועלבונות כנראה שקרא פוסט אחר. אני יכולה רק לקוות שגם חברי צוות הוד מבינים שהזולת הוא לא פוסטר.

      מחכה בקוצר רוח ליום כיפור
      בת-עמי נוימאיר פוטשניק

      • יחיאל
        16/06/2010 בשעה 23:02

        ובכן, גם הרב רון יוסף כנראה הבין שמה שהוא כותב לא יעלה בעונג באזניים של רבים מכם, והנה הוא כתב את המאמר שלו בכל-זאת, כי הוא חושב שהמסר חשוב מספיק!

        עצם העובדה שהוא דיבר איתך אתמול שעה בטלפון-ואני מקווה שאת לא מכחישה זאת- רק אומרת שהוא כן מכבד את דעת אחרים, וגם את דעתך, אבל כנראה שאת לא יודעת לכבד, או לזהות שמכבדים אותך, כי את לא יודעת כבוד מהו, ופרט כבוד תלמידי חכמים, אכן מגבלה.
        ואגב: גם אני חבר צוות, אז גם נפגעתי אישית כמו חנן.

  13. רמי
    16/06/2010 בשעה 23:20

    יישר כוח בת עמי.

    לפי המאמר של הרב רון ב YNET נשמע כי הבן אדם מבודד ומנותק לחלוטין הן מקהילת הלהט"ב והן מהמציאות.
    הרב רון מפגין בורות רבה ונראה שאינו מכיר את ההיסטוריה של קהילת הלהט"ב בישראל ובחו"ל ולכן מנהל שיח אנרכוניסטי ומעלה טיעונים שמזכירים את הדיונים בקהילה בת"א בשנות ה 80. למי שלא יודע, כאשר עלה הנושא אם האגודה צריכה לתמוך בניסיון של שולמית אלוני לבטל את האיסור הפלילי על משכב זכר היו פעילים בקהילה שפחדו שאם נתמוך ונפעל לביטול העבירה בחוק העונשין תגבר ההומופוביה.

    הייתי מכבד את הרב רון יותר אם לא היה משתתף במצעד אבל גם מכבד את שאר חברי הקהילה ולא יוצא בפומבי נגד המצעד- במיוחד בשנה שבה חברי הכנסת מש"ס לא יצאו נגד המצעד אני לא מבין למה המאמר היחיד שפורסם נגד המצעד הוא של בחור הומו דתי.

    אגב, בת עמי, התגובות של חברי צוות הו"ד נשמעות כדברים של מעריצים ( אני מניח שרובם חבר'ה צעירים) המגיבים באוטומט ולא של אנשים חושבים.

    כל הכבוד לארגון בת קול ולצועדים. תצליחו בדרככן. בהצלחה גם לארגון הו"ד וכולי תקווה שתדעו בהו"ד לכבד יותר את הקהילה אליה אתם שייכים. במקום לתקוף את המבקרים כדאי לכם בצוות הו"ד להפנים את הביקורת ולחדש את אמון הציבור בפעילות שלכם. עד המאמר האחרון של הרב רון חשבתי שטוב שיש את ארגון הו"ד אבל עכשיו אני חושש שרב הנזק על התועלת…חבל

    • 17/06/2010 בשעה 10:59

      תודה רמי על המילים החמות
      מכל התגובות לפוסט הזה דווקא על שלך הכי קשה לי להגיב. אנחנו פועלות (ופועלים) בדרכנו ומנסים לעשות את הדברים שאנחנו חושבים שהם נכונים ועל צד הטוב ביותר. אין לנו בעיה עם אף אחד שפועל אחרת, אני אישית גם בטוחה שיש תועלת וצורך בכמה דרכי פעולה ושכל אחד יעשה את מה שהוא טוב בו.
      ושלא יצא, חס וחלילה, כאילו אני מעבירה ביקורת עליך, רמי.
      זה רק הסיטואציה שנעשתה בלתי אפשרית

      בקיצור,
      תודה לך איש יקר

  14. מתן
    16/06/2010 בשעה 23:37

    כל כך חבל שארגוני הלהט"בים הדתיים לא מצליחים לעמוד כאחד!
    זה כל כך מחליש את כוחם ומחבל בשינוי שלשמו הם קיימים.
    וגם אם יש מחלוקות בין הארגונים וקיימות תפיסות שונות, זו עדיין לא סיבה לשים מקלות בגלגלים אחד של השני ובטח ובטח לא משאיר פתח לזלזול כזה, מוטב כי יסכימו לא להסכים וכל אחד ימשיך לדרכו ולא להיגרר שוב לתוך זירת מחלוקות ומהלומות, איזו שמחה זה מביא לשונאינו!
    אני לא חושב שיש פה מקום להתקפה אישית על הרב רון, ואין לזלזל במאמצים הרבים שהוא משקיע על מנת לקדם ולשפר את מצבם של הלהט"בים הדתיים כולם.
    הוא עומד בראש של ארגון שהשקפתו בנושא זה שונה משלך, ישנם להטב"ים רבים שאינם מזדהים עם המצעד בתל אביב, האם גם הם מחבלים במאמץ המשותף?
    גם אני אישית לא תמיד מסכים עם דעותיו של הרב רון אבל אני מכבד, מעריך ומוקיר אותו על ההקרבות הרבות שלו למען אחרים ובכללם גם אני.

    • 17/06/2010 בשעה 11:08

      מתן היקר
      הארגונים הלהטבים הדתיים לא צריכים ולא יכולים לעמוד כאיש אחד. ריבוי הקולות אינו מחליש אינו מחבל באפשרות להשיג את היעדים. נהפוכו. הקריאה ליישור קו היא-היא זו ששמה מקלות בגלגלים.

      מי שרואה עלבון בכל מקום, מי שבוחר להעלב ולהפגע מכל ביקורת ומכל מי שלא מסכים איתו, מי שרואה זילזול בעובדה שאחר מביע את דעותיו המנוגדות לשלו, מי שהופך את הדיון העקרוני למשהו אישי נוקט באסטרטגיה של סתימת פיות בדרך מוכרת ומכונה בפסיכולוגית פאסיב-אגרסיב.

      אני חסינה

  15. רוני 2060
    17/06/2010 בשעה 00:14

    גם אני חבר צוות.
    גם אני נעלבתי:(

    חבורה תינוקית.
    לכו לישון.

    יישר כוח בת עמי.

  16. 17/06/2010 בשעה 00:26

    חבל שאת יורה לעצמך ברגל.במקום להגיע לדו שיח את תוקפת ומשמיצה.אם היית מכירה את הרב רון ואת פעילי הו"ד שבניגוד אלייך מכבדים כל אדם ואת דעתו ולא כופים אותה .היית מדברת ומכבדת את כולם ואת הרב רון בפרט. חבל ש "אחת משלנו" יוצאת כך. כניראה שהגאווה באמת עלתה לך לראש מדי..

    • שמשון
      17/06/2010 בשעה 01:19

      פעילי הו"ד אכן "מכבדים כל אדם ואת דעתו ולא כופים אותה"…הם רק מפרסמים מאמר שמוקיע כ 100 אלף איש שהשתתפו במצעד כולל לא מעט להט"ב דתיים.

      בושה שהומו דתי מפרסם כזה מאמר דווקא ביום המצעד- על סולידריות בקהילה שמעתם???

      במקום שהרב רון יסתתר מאחורי כל מיני מעריצים מתלהמים שתוקפים באופן אישי את בת עמי היה ראוי יותר אם הרב היה מנסה לשכנע באמצעות מאמר תגובה או משהו בסגנון הזה.

      אותי הרב רון לא שכנעת- נראה שהופתעתם בהו"ד מעוצמת הביקורת בקהילה על המאמר ועכשיו במקום לעשות בדק בית ולהסיק מסקנות אתם תוקפים אישית ומנסים להשתיק את המבקרים.

  17. ליטל
    17/06/2010 בשעה 03:23

    אהבתי 🙂

    יצויין שאני לא הגעתי למצעד העירוני בתל אביב – לא מפני שיש לי רצון להתחנף אל המיינסטרים, אלא מפני שמארגני המצעד העירוני הדירו הרבה מתת הקבוצות שהן חלק מהקהילה.
    לא רוצה להכנס לוויכוח, פשוט להגיד שיש אפשרות לסיבה אחרת.

    בכל מקרה – תודה ענקית על הטור ועל הדברים שאת ואתן עושות. עושה לי טוב לשמוע. חזקו ואמצו! 🙂

    • 17/06/2010 בשעה 11:13

      ברור, יש הרבה סיבות לא להגיע למצעד
      וכמו שאנחנו יודעות היו מספר אלטרנטיבות הרבה יותר לבושות גם ביום שישי האחרון. באופן אירוני, כמובן, הן מקום עוד פחות מתאים ל"אדם הדתי" כפי שהוא מצטייר מהקולות שמתעקשים לדבר בשמו.

  18. 17/06/2010 בשעה 10:46

    שלום לכולם,
    חבל מאוד שמעוותים כאן את כוונת הרב ומנסים בכח להכניס מילים לפה, ולהציג בצורה לא נכונה ולא ראויה דברים שהוא כתב. אז בואו נעשה סדר:
    1. הרב לא יצא לא נגד עצם קיום המצעד, לא נגד צועדיו, לא נגד חשיבותו ולא נגד אף אדם/ ארגון בקהילה הלהט"בית.
    זאת ועוד, בואו ונחדש לכם כמה דברים: ארגון הו"ד מקיים שיח ופעילויות עם ארגוני הלהטב הכלליים, משתתף בכנסים ועצרות (כמו העצרת בכיכר, אירוע תהל"ה עם שר החינוך, מקיימים פעילויות במרכז הגאה, השתתפו בשבוע הגאווה, בכנסת ועוד הרבה דברים שאינם מגיעים תמיד לפרסום בתקשורת)
    הרב רון התבטא תמיד שאלמלא הפעילות ההישגים והמאבקים של הקהילה הלהטבית החילונית, לא היו הארגונים הדתיים נמצאים במקום שהם כיום.
    אז לבוא ולהציג תמונה מעוותת של "יריקה לבאר" וכו – זה ממש אבל ממש לא נכון.
    ואנחנו לא באנו להשתיק אף אחד אלא להעמיד דברים על דיוקם בצורה הנכונה והאמיתית.
    2. לגבי המצעד
    שוב, הוא לא כתב נגד המצעד/ צועדיו
    הוא אמר שיש דרכים נוספות לנראות ולמאבק, בהקשר של הקהילה הדתית, חוץ מהמצעד, אשר גם לעניות דעתם של רבים בקהילה הלהטבית, יש איתו בעיות רבות, ועובדה שהיו השנה 2 מצעדים אלטרנטיבים. בנוסף, אנחנו כאנשים דתיים, לפי השקפת עולמנו (מותר שתהיה לנו) חושבים שזה לא נכון לצעוד במצעד שיש בו מיניות מוחצנת ובכלל מצעדים הם לא הדרך בעולם הדתי (בניגוד לעצרות, הפגנות וכו)
    ההתייחסות של חלק מהאנשים כאן כאילו המצעד בלבד הוא קודש קדשים ומבחינתו בסדרי העדיפויות, יש כמה דברים לפניו.
    3. לעניין הנראות –
    המצעד בא להראות נראות.
    הרב רון, באומץ רב ובאחריות, יצא מהארון, בלי לבקש רשות מאף רב ובלי בושה או התרפסות, אלא לקח מנהיגות ותאמינו לי שהאאוטינג שלו עשה רעש בעולם הדתי ובממסד הרבני עשרות מונים יותר מאשר כל מצעד.
    הנראות שלו והמאבק הגלוי שלו ושלנו כארגון, בצורה שקופה וללא פחד, בציבור הדתי, משנה את המציאות לפי דעתנו.
    עובדה ש 116 רבנים חתמו על מסמך העקרונות וזה שינוי עצום (מי שירצה לקיים דיון על כך או להעביר ביקורת מוזמן להגיע למפגש הקרוב), אנחנו דואגים לשינוי במערכת החינוך הדתית, בישיבות, במוסדות ציבור וביחס של האנשים בכל קהילה.
    אנחנו לא עושים זאת מתוך פחד או מורא ולא בהתרפסות אלא בעמידה איתנה על דעתנו.
    בשנתיים הראשונות לייסוד הארגון פנו 2,500 איש. זה נקרא לעשות שינוי.
    שהרב רון עומד ומרצה על הנושא בתוך בתי כנסת וקהילות דתיות זה נקרא לעשות שינוי.
    וזה לא פחות טוב מהמצעד.
    4. סולידריות –
    למדנו על בשרנו בשנה האחרונה שחלק מאנשי הקהילה הלהטבית הכללית וארגונים בתוכה – במקום לחזק את ידינו ומאבקנו, מחרימים אותנו מבלי בכלל לקיים איתנו שיח, וזה עוד הרבה הרבה לפני המאמר, ומשמיצים את דרכנו כי אנחנו חושבים אחרת מהם
    העיקר מטיפים מוסר לכולם שיקבלו את האחר, אבל מה עם האחר בתוך הקהילה הלהטבית עצמה?
    כדאי שיששו גם בדק בית וחשבון נפש בתוך הקהילה עצמה.
    במקומות ובאירועים שמזמינים אותנו אנחנו משתדלים לבוא.
    שיוצאים בהתבטאויות נגד הקהילה הכללית – הרב רון יוצא במאמרים חריפים נגד ח"כ ושרים ואישי ציבור ללא רחם ומאחורי הקלעים גם "הופכים שולחנות"
    בכלל, יש בקהילה הלהטבית הכללית אוירה של מי שלא מקבל עליו את עמדת הרוב – וזה לא רק אנחנו, תשאלו פעילים וארגונים חילוניים, מקבל יחס לא ראוי בלשון המעטה.
    5. הכפשות אישיות –
    זה ממש אבל ממש לא במקום בכלל.
    רוצים להביע ביקורת על עמדות ודרכים? סבבה, שיהיו שיח ישיר, גלוי, בוגר ועם כבוד הדדי
    הכפשות והשמצות אישיות – זה כבר עבר כל גבול אפשרי, במיוחד לאדם שעושה מעל ומעבר, ומי שמכיר – יודע על מה אני מדבר, הרב רון מקדיש את כל חייו, בהתנדבות ולשם שמים למען הומואים דתיים, ועושה ימים כלילות וזה לא רק מול רבנים אלא באקדמיה, מול אנשי מקצוע, במוסדות חינול וישיבות, בשיחות בבתים של הורים ומשפחות לילדים הומואים דתיים ועוד המון שבבוא היום בע"ה ידעו כולם.
    הזלזול וחוסר הכבוד לו וגם למעמדו, והוא ממש לא קרוב להיות רודף כבוד אלא ענוונתן ואוהב את כולם מכל לבו, הם דברים שאין להם מקום וכאן בת עמי חטאה וחבל
    לסיכום –
    מי שרוצה לשאול או להבין יותר ולשוחח בצורה בוגרת מוזמן לכתוב לנו
    ואפשר לצלצל לרב עצמו הוא תמיד ישמח להשיב ולדבר עם כולם
    וכמובן אפשר להגיע למפגש הקרוב בו נעסוק בנושא הזה – המפגש פתוח לכולם.
    אוהבים את כולם
    צוות הו"ד

    • 17/06/2010 בשעה 11:33

      בשם האם, הבת ונרות שבת
      וכמו שביקשתי ממך כבר בשיחת הטלפון המפורסמת

      אנחנו לא תלמידים שלך, אתה לא אבא שלנו
      תפסיק להסביר לנו, תפסיק להניח שאנחנו מוגבלים בשכלנו ולא הבנו את דבריך, את דרכיך ואת מה שאמרת. תפסיק לנסות לחנך אותנו, להבהיר-לנו-פעם-אחת-ולתמיד, להניח שאנחנו לא יודעים הכל, שאתה כן יודע הכל. שאם רק נדע כל מה שאתה יודע מיד נראה את האור.

      אנחנו מבינים מצויין את החברה שגדלנו בה ושאנחנו חיים בה, אנחנו מבינים מצויין את האסטרטגיה שלך, מבינים מצויין מה שאמרת ומה שכתבת אין לנו חפץ בכל אלו. אני מבינה שיש מספיק אנשים שכן יש להם חפץ בכל אלו אז אני לא מבינה מה אתה רוצה מאיתנו.

      אף אחד לא היה אומר לכם שומדבר על זה שלא לקחתם חלק במצעד או בהפנינג שלפניו אם לא הייתם חושבים שזו סיבה לגאווה ולמאמר מתנשא (אגב, עוד לא אמרתי כלום על הקישור האסוציאטיבי הדוחה שעשית בין המצעד ל-אלימות-הגואה). כבר שלושה ימים שאתה חוזר ומסביר שזה בכלל לא מה שכתבת. ובכן, אתה רב ואני עיתונאית ועורכת. אני לא אלמד אותך איך מגעילים כלים ואתה אל תלמד אותי מה זה טקסטים.

      והאמת והשלום אהבו

  19. רמי
    17/06/2010 בשעה 12:59

    בת עמי היקרה,

    ברשותך, אני אנצל את הבמה כאן כדי להעביר מסר לחברים של הו"ד.

    לפי סגנון התגובות של חברי הו"ד נראה כי מדובר בחבר'ה צעירים ומתלהבים הסוחבים מטען כבד של דעות קדומות.אני מכיר לא מעט הומואים דתיים שבתחילת דרכם בקהילת הלהט"ב פעלו בעיקר על פי הדעות הקדומות שלהם ושל הציבור הדתי על קהילת הלהט"ב ואף הרגישו מנוכרים לה, אך עם הזמן התחברו לקהילה והפכו ליותר סובלניים הן כלפי הקהילה והן כלפי עצמם.

    כאשר אתה צעיר ומבולבל הכי קל ונוח זה למצוא גורו שינחה אותך ויפתור לך את כל הבעיות בעולם.אבל כאשר הבן אדם מתבגר הוא לומד כי החיים מורכבים ואין פתרונות קסם וגם אין קוסמים.

    לכן, אני מציע לחברים היקרים בהו"ד- תמשיכו לתמוך בהו"ד אבל גם תגיעו לחברותא, תשקלו לצעוד במצעד, תחשבו על משמעות המחיצה ומניין לא שוויוני כאשר מדובר במניין של להט"ב, ותקשיבו ( גם אם לא תסכימו) לחברות החכמות ובעלות הניסיון בבת קול.

    למרבה השמחה, בניגוד לעבר הלא רחוק, היום להומואים דתיים יש הרבה יותר אפשרויות וחבל לסתום את הגולל מראש על המון דברים טובים. רק אם תנסו ותחשבו תוכלו למצוא את הדרך המתאימה לכל אחד ואחד מכם.

    אני מרגיש כי בהו"ד אתם בטוחים שאתם יודעים את כל האמת ורק את האמת- לדעתי, אם לא תשאלו שאלות ותקבלו מבלי מחשבה עמוקה וכעדר את התשובות אני מניח שחלק מכם בעתיד יצטערו על הדברים שפספסו וחלק מכם לא ימצאו את המקום שלהם.

    • 18/06/2010 בשעה 12:23

      רמי, הבמה הזו פתוחה לכולם
      לאלו שדבריהם נעמו לי עד מאוד וגם לאלו שדבריהם נהמו לי מאוד
      אני מסכימה עם רוב מה שכתבת רק לא חושבת שה-סטייט-אוף-מיינד שאתה מתאר בפסקאות הראשונות קשור דווקא לגיל

  20. אהבת חינם - בת עמי תלמדי משהו..
    20/06/2010 בשעה 02:46

    קודם כל אני אציג את עצמי ואגיד שאני בחור בן 21 מתחזק והומו. הגיעה נקודה שנהייה לי ממש קשה עם השילוב של דת ונטייה ובאמת הגעתי למקומות תהומיים שאף אחד לא רוצה להגיע אליהם. חיפשתי באינטרנט משהו שיכול לעזור לי שנייה לפני שפניתי לפסיכולוג. שמעתי על ארגון חברותא ובדקתי שם אבל לפחות על פי האתר לא התרשמתי מאוד כאילו ואוכל לקבל את סוג העזרה הרצויה לי. באופן טבעי הגעתי לאחר מכן להו"ד. שלחתי מייל לרב ה-מ-ד-ה-י-ם הזה ובשביל לא להלאות אותך בדיטיילס הקטנים אני אומר שהוא עזר לי בטירוף פשוט. התקשר אליי מעצמו וניסה לפתור לי את הבעיות, הסביר לי שלא כל דבר ניתן לפתור בקלות, עזר לי להבין שאני חלק מאוכלוסייה שחווה את אותו הנטל הספיציפי הזה. אפילו כשיצאתי מהארון בפניי אחיי הוא הציע מעצמו לבוא ולהיפגש עמם מבלי לחשוב פעמיים. יותר מהכל קיבלתי מהרב את התחושה של "ואהבת לרעך כמוך". הוא דוגמה אישית עבורי לאחריות חברתית. מתוך היכרות איתו אני יכול להגיד שעניינו הוא לא בהתבדלות אלא שמירה על עקרונות שחשובים לקהילה הדתית. הרב קיבל אלפי מיילים וטלפונים מהמון נערים וגברים במצוקה מאז שהחל להפעיל את הארגון. כולם מודים לו עד היום. כל זה היה ככה בשביל שתקבלו איזשהו רקע כללי לגבי אותו רב שאתם מדברים עליו בלשון כל כך לא עניינית.נתחיל בזה שהרב לא דיבר לרעת שום ארגון להטב"י דתי או אחר במסמך זה. הוא לא נגד המצעד, הוא פשוט חושב ובהחלט בצדק שמבחינת המון קהילות בישראל זה מציג את הצד "המתירני", הפרוץ והזול שבחברה. ואני אישית לא חושב שאם אני הומו אני צריך לקפץ ממיטה למיטה. זה הרושם שהמון אנשים מקבלים מלראות את המצעד וזה דבר ידוע. הוא מעריך את ההתקדמות של הקהילה הלהטב"ית והוא מודה על כך. אבל אני חושב שלפחות עבור הומו דתי הרבה יותר חשוב לי ובכלל הפעילות הרבנית שלו, הנאומים שלו בכנסת והניסיון שלו לשזור את סיפורנו בתוך החברה הדתית. אני מודה לו מאוד ויש להכיר אותו ואת ארגונו הרבה יותר בשביל להחוות עליו דעה. שוב תודה, ה-ר-ב רון!" ובת עמי אם את כל כך לא מאמינה ששיש יותר מבן אדם אחד בארגון הזה אז יש לי לפחות שתי פתרונות בשבילך: 1.כנסי לפייסבוק וראי את מספר חברים בקבוצה (661)- ואלו רק אלו שמחוץ לארון. את יכולה לשלוח להם מיילים ולקבל את תגובתם. מעבר לזה, בואי לאחד מן המפגשים שלנו ותראי כמה אנשים נמצאים שם. ורק שתדעי לי יש ציפיות מאנשים דתיים וכשאני מסתכל על מה שכתבת למעלה פשוט קשה לי להאמין. בעיני התורה כולה מתבססת על ואהבת לרעך כמוך. כנראה שאת חושבת אחרת וחבל.

    • בת-עמי
      23/06/2010 בשעה 15:02

      אוי, הז'רגון
      את גישת ה-תלמדי-משהו (שמשמעותה, אישה-תסתמי-ת'פה, או הנה-הגיע-אחד-שיודע-אז-שכל-הסאקרס-יקודו-ויתרפסו-כנהוג-בדת-היהודית-מאז-ןמעולם) אני כבר מכירה. פגשתי אותה בתגובות כאן ובתגובות בע"פ ואמרתי את דעתי עליה בדציבלים שלא איפשרו לאף בארשבעי להשאר אדיש. אגב, גם שלל הטיות של הביטוי 'לא לעניין' הם מאוד לעניין באותו הז'רגון.

      הרבנית
      בת-עמי

      • אהבת חינם
        24/06/2010 בשעה 18:08

        כמה ציניות מרירה. מה נסגר איתך? אני לא יודע מה יש לך ומאיפה כל הארס הזה מגיע אבל באמת תרסני את עצמך זה ממש "לא לעניין". את כנראה שומעת סאב טקסטים – או ממציאה אותם כשהם לא קיימים- בשביל לשרת את המטרות שלך. איזו מן דוגמה את נותנת לבנות שאת מדריכה? להיות ציניות? להתנהג בתוקפנות כשמנסים לדבר איתן? אני מבין בהחלט את הקושי שלך ושלכן כקבוצה ואני גם חש אותו בזווית אחרת ואני לא חושב שהקושי הזה מצדיק התנהגות כזאת. אני מדבר בשם עצמי ורק בשם עצמי. אף אחד לא מנסה להשתיק אותך ולהגיד לך שאת לא מבינה כלום. אבל כנראה שזה נוגע לרב ולהוד את לא מבינה הרבה ואת לא צריכה להתעצבן מזה. תארי לך איך היית מרגישה אם היו מבזים את כל העבודה שעשית עם בת קול? ובאמת, בבקשה ממך אם את מתכוונת שוב לתקוף אז פשוט אל תגיבי. זה גם בסדר.

    • 24/06/2010 בשעה 19:41

      ברור שמרירה, אני הרי לסבית ופמיניסטית.

      אבל בוא רגע, מאמי, יש שלושה דברים שאני יכולה להגיד לך באחריות מלאה:
      א. אני בטוחה שהוד עושים פעילות נפלאה
      ב. בדקתי, זה הבלוג שלי
      ג. בדקתי, רון יוסף הוא בנאדם

      ובהרחבה:
      א. אני בטוחה שהוד עושים את הפעילות המופלאה ביותר בעולם ואני מסמיכה את זהורית (שנענתה להזמנותיכם בפייסבוק ומבקשת לדעת מתי הפעילות הקרובה) לראות את האור ולעדכן אותי.
      ב. כאמור זה הבלוג שלי ולכן אני אכתוב בו מה שאני מוצאת לנכון במסגרת החוק. אם אתה חושב שאני עוברת עליו אתה מוזמן לפנות להנהלת האינטרנט. עד אז אני לא מבקשת ממך אישור לכתוב פה או להגיב (וודאי שמת לך שגם לא מנעתי ממך להגיב) ואם לא נוח לך אני יודעת בוודאות שיש אחלה תכנים באתר הוד.
      ג.בעדכון האחרון שקיבלתי לא נאמר שהיהדות מעריכה התבטלות בפני בן תמותה. מקוה בשבילך שיהיה לך הסבר ממש טוב בעוד 120 שנה כשתשאל.

      ועכשיו בקצרה,
      אתה בטוח שהאמת בכיס שלך, שהתגובות שלך פה הן יצוג מילולי לקונספט של אהבת חינם. אתה חושב שכל מה שאני כתבתי הוא שקרי ומרושע ומסלף את דבריך ואת כתביו של רון. פסדר. בוא ניתן להיסטוריה לשפוט.

  21. צופה מהצד
    24/06/2010 בשעה 18:21

    עם כזו אהבת חינם מי צריך שנאה. אתה קורא לפיוס ןעוקץ בדרך. איני יודעת אם זו צביעות לשמה או סתם עיוורון. וכל עוד רון לא הגיב הרי שכל חסידיו מייצגים אותו. ואני רואה הרבה שנאת חינם בחסידות הזו.

    • אהבת חינם
      25/06/2010 בשעה 02:31

      היי,
      קודם כל בת עמי אחלה תגובה. לא הבנתי בדיוק על איזו התבטלות מדובר- בפני מי? בפני הרב? אני לפחות לא מתבטל בפניו ואני מסים איתך לגבי זה. אני לא חושב שכל מה שכתבת הוא שקרי ומרושע. באמת שלא. לצופה מהצד – אני לא ניסיתי ולא עקצתי. באמת ניסיתי להגיע לתקשורת יותר נעימה ביני ובין בת עמי. ושוב, לא בנתי במה אתה רואה שנאת חינם?

      הדעה הכללית שלי לגבי כל העניין הזה היא שהוד ובת קול הם שני ארגונים נפרדים עם הרבה מן המשותף וכנראה הרבה מן השונה. וזה לא אומר שאחד/ כבודו של אחד, בא על חשבון השני או צריך לבוא על חשבון השני. אני אומר את זה בהמון אמפטיה ובלי שום כוונה או ניסיון לעקוץ. לגבי נושא המצעד דעתו של הרב ושל הרבה אחרים שונה מדעתכם וזה לגטימי. יש מקום למגוון דעות. אני כבר הייתי במצעד הזה פעם אחת וגיבשתי לעצמי דעה שבמקרה תואמת את דעתו של הרב כפי שהוצגה בYNET. ככה שאני יכול להבין מאיפה הוא בא. בכל אופן אני מרגיש שהתקדמנו ואני מאחל לכם שבת שלום ומבורכת!!

      • 25/06/2010 בשעה 12:13

        שניה, עכשיו אני מבולבלת. אנחנו מדברים על רון יוסף או על עובדיה יוסף? או שמא על הלובביצ'ר? הרב קוק? הרב? תזכיר לי בבקשה מאיפה הגיע ה' הידיעה ולאן נעלם השם.

        אז עכשיו אני אגיד לך עוד שני דברים. אל תנסה למסמס את ההבדלים והשונות בין הארגונים ובין האג'נדות, חבל להיות מופתעים, המומים ומזועזעים בכל פעם מחדש. יש הבדלים והם לא סמנטיים ומינוריים, יש הבדלים עד כדי פגיעה הדדית באינטרסים. עכשיו, זה בסדר, רון יוסף לא עובד בשביל בת-קול שיעשה ויכתוב מה שהוא חושב שנכון אבל אל תצפה שאני אשב בשקט כשאני חושבת שמה שהוא עושה פוגע באינטרסים שלי כמו שאני מבינה אותם.

        אתה מבין, לא התקוממתי נגד הזכות של רוןיוסף והוד לדעה מקורית משלהם בנוגע למצעד, אפילו לא על זכותו להביע אותה. התקוממתי על הדרך בה הוא בחר לעשות את זה. אתה, הוא ואתם משוכנעים שאני א. ממומרמרת (מה שנכון, כאמור) ב. לא מבינה מהחיים שלי. הויכוח על ב. כבר הפך לחסר תועלת, ממילא, נאמר כבר הכל.

        עכשיו אני אגיד עוד דבר. אני באמת מאמינה לך שאתה בא מאהבת חינם למרות שלא כל מה שכתבת ולא כל מה שאתה מגן עליו מתיישב עם זה. רק תזכור שלא רשמת על זה פטנט, יש עוד כמה בסביבה שבאים מאהבת חינם. זה, ושמי שבא מאהבה לא יכול להיות כל כך חשדן לגבי טוהר מניעיו של כל זולת.

  22. אהבת חינם
    25/06/2010 בשעה 14:45

    שלום,
    הה' הידיעה הגיעה כי ברור שאנחנו מדברים עליו אין צורך להגיד הרב רון יוסף בכל פעם. את כבר מבינה על מי אני מדבר. אני לא מנסה להעלים את ההבדלים בין הארגונים- אני לא מכיר את כל ההבדלים בכלל בשביל לעשות את זה. אני לא חושב שאת לא מבינה מהחיים שלך. ממש לא. פשוט עצוב לי לראות את כל העבודה הקשה של הרב מקבל כזה בוז. אני לא חושב שזה מוצדק ומה שכן חשבתי זה שאת לא מכירה אותו/את הוד מספיק בשביל להגיד את זה, למרות שיש לך זכות להגיד מה שא רוצה במיוחד בבלוג שלך. אני לא חשדן לגבי מניעיך, אני פשוט לא מבין אותם.
    ותראי, כנראה שיש עוד דברים שאני לא מכיר/ לא יודע לגבי שני הארגונים ולגביך ואני לא מתיימר להציג את עצמי כאחד שיודע. פשוט באמת ובתמים עצוב לי לראות את מה שהרגע אמרתי, בדיוק כמו שאם הייתי מקושר אליך ואל בת קול היה כואב לי לראות את כל העבודה שלך מושמצת כשאני יודע עד כמה עזרת והשקעת.זה הכל. תודה על ההקשבה ושבת שלום.

    • 28/06/2010 בשעה 21:20

      אתה קצת מיתמם בסוגיית ה' הידיעה אבל אני סולחת לך.
      מעבר לזה, אין בי בוז לעבודה הקשה ו/או לאדם והארגון. רוב הזמן כל אחד מאיתנו שקוע בעייניו ואנחנו מתקיימים במקביל. אני לא מתיימרת לדעת כל מה שעושה האדם והארגון ואם תזכר מה הצית את הפוסט הזה, אני מסתפקת בלדעת מה הוא מפרסם וכל מה שכתבתי כוון לשם – ביקורת על מה שפורסם.

  1. 15/06/2010 בשעה 14:44

כתיבת תגובה

