אסקפיזם, עכשיו!

הפוך בכוס קרטון, עור ידיים הרוס ומרתף מאובק העולה על גדותיו באינפורמציה חד פעמית בנוגע לימי בית ראשון – ללא ספק, התפאורה ההולמת מכולן לפוסט אסקפיסטי. על שולחן העבודה הסוגיה הלסבית הבוערת מכולן – גילי שם טוב ולצידה הסוגיה האדמונית הבוערת מכולן – דנה ספקטור. מה ניתן עוד לומר שלא נאמר בשתי הסוגיות המופתיות האלו? או, טוב ששאלתם.

נפתח ברוקדות עם כוכבות, ז'אנר טלוויזיוני העונה בקלי קלות לדרישות של סוגה עילית או לפחות לדרישות של פורמט בינלאומי העונה בקלות לדרישות של, ובכן, טראש העונה בקלות לדרישות הפורמט: סמסו-מתוקים-שלי-סמסו-אינעלאבוק. מה יש לומר, כל הכרטיסים נמכרו מראש, כוכבנים מדרגי ביניים ומטה לקחו את הסיכון של להתבזות בשידור חי והפקות בעולם כולו מצליחות להעלות עוד עונה ועוד עונה אבל גם הם יודעים שהם חייבים להציע קצת יותר מזה  כדי לשמור אותנו עם היד על הסנד – אז מה דעתכם על ידוען שמן? שירקוד, בתנאי שיהיה גם מצחיקן. בשנה שעברה זה תפס אש. אז העונה, אם להאמין ל-VTR (שזה בשבילכם במקרה-הכינותי-מראש) שקדם להופעתה המהממת וההיסטורית של גילי שם-טוב, באה להם השם טוב מהשמיים וביקשה לרקוד עם רקדנית. מה תגידו, תקדים בינלאומי.

אם בת לוקחת בת ב"רוקדים עם כוכבים" זה תקדים עולמי הרי שה-VTR ההוא מהפסקה הקודמת הוא לעוס ומאכזב. מה זה, הומאז' ליודית רביץ? יודה פוליקר? הראל סקעת? על שם מי לרשום את סינדרום-הבן-זוג (יש לי בת-זוג, היה לי בן-זוג, אני מחפש בן זוג) מה קרה לשם המפורש? אסור להגיד הומו ו/או לסבית בפריים טיים או שכל אחד מהם בנפרד לוקח על עצמו להגן על הצופים מפני האמת הוולגארית? הם רוצים שיאהבו אותם או שפשוט לא נוח להם להגיד בקול ובפירוש: אני לסבית, אני הומו.? מה לנו כי נלין על סטרייטים או על סתם שמרנים ואיך יצאתי שוב משמרות-התקינות-הלהטבית בשעה שהבטחתי אסקפיזם? הכל צפוי ומשומש מאוד – תגובתי, כמו כל התגובות וכמו התנהלות ההפקה – זו, עושה כמיטב יכולתה לסחוט את הלימון הזה עד הסוף. זה מתחיל ממסיבת עיתונאים בינלאומית בשם התקדים הבינלאומי וממשיך עם טיפטוף איטי בצינורות המקובלים של תגובות הצופים המזועזעים ומבלי לדלג על תגובתו הנדרשת של הח"כ הש"סניק שלא יגיד 'לא' לשום אייטם.

צופה מודאג אחד שלח מייל מנומק ובו התקומם על כך ש"הריקוד היה מיני באופן מובהק". אני במקום המתמודדים האחרים הייתי מה-זה נעלבת, אני במקום הצופה המודאג הייתי דואגת עכשיו עוד יותר ומקווה שההפקה תשכב על הגדר בשביל לשמור בסוד את שמו וכתובתו. במו עיני ראיתי את שלומי 'הטחול' מצהיר ב-VTR שלו שהוא רוצה לרקוד כמו פטריק סוויזי ב"ריקוד מושחת". ממכתבו של הצופה המודאג עולה בפירוש שהוא חושב שלא הצליח לו. אבל בעוד תגובתם של האזרחים המזועזעים נשלחה, כנראה, באופן וולנטרי תגובתו של הח"כ הש"סי (שאת שמו לא אזכיר כי אני לא עובדת אצלו) נגבתה הודות למאמצי ההפקה שטרחה להגיע עד לשכתו ויש להניח שהיא זו שטרחה גם לעדכן אותו בפרטי השערוריה בתקווה (שלא נכזבה) לדלות ממנו כמה ציטוטים קטנים ודוחים.

וגילי, מה יהה עליה? גילי, למי שלא צפה באותו VTR, היתה בעלומיה שחקנית כדורסל – כלומר, מדובר בבחורה שהתברכה בסנטימטרים. גילי, למי שלא צפה באותו VTR, ילדה לפני שנה. גילי, למי שלא צפה בתוכנית, צוותה לדורית מילמן – רקדנית בלונדינית הנמוכה ממנה בראש וחצי. גילי ודורית, למי שלא צפה בתוכנית, הולבשו בצימצום – להערכתי שתיהן ביחד היו לבושות פחות מאנה ארונוב אחת. עכשיו, אין קץ להזדהות שלי עם שם טוב – בתור אחת שמבלה את 40 השנים האחרונות בלא לדעת מה לעשות עם כל הסנטימטרים שלי כשאני עומדת ליד בחורות קטנות – כתפי שחות, גבי נרכן, צווארי נוטה על צידו, ידי בכיסים או מאחורי הגב או שלובות, אצבעותי פרוכות, ציפורני כסוסות וכל כולי נסיון לתפוס קצת פחות מקום. יותר מאשר רוקדת עם כוכבת זה רוקדת עם גמדת. להערכתי ריקוד זו אחת הדרכים הכי טובות להביא לידי שלמות את מצוקתה של האישה הגבוהה כשאת חייבת להיות זקופה ומתוחת גפיים בלי הפסקה – תוסיפו לזה אישה נמוכה מאוד שאת חייבת לתקשר איתה בצורה מושלמת ואם לא תקבלו גמלוניות אני נעל בלט.

אז אני מעריצה את שם טוב (למעט ההסתייגות לעיל אליה אני מחוייבת בתוקף היותי הלסבית המשעממת שאני) לא רק בגלל שהיא כוכב אחד וגו' אלא גם בגלל שאני יודעת משהו על גוף של נשים אחרי לידה ושם טוב עלתה לריקוד הראשון שלה עם בגד ששקול לביקיני ומה אני אגיד לכם, גלית גוטמן אוכלת אבק. או כמו שכתב המשורר, אין דברים כאלו.

ואיך ספקטור מתקשרת לכאן? ובכן, גם אותה אני אוהבת אבל לא בגלל שהיא דומה לי אלא דווקא בגלל שהיא כל כך שונה. צקצקו ידידי, צקצקו ידידותי – לא הייתם מקדישים לזה יותר מ"וואלה" יגע אלמלא הרומן הזה והדרך שבא ספקטור כותבת עליו היו גורמים לכם לחשוב כל כך הרבה על עצמכם ועל חייכם, על בחירותיכם וויתוריכם, על האהבה שלכם ועל מה שהיא צריכה להיות. להערכתי, לפרק משפחה בשביל אהבה חדשה זו אחת הדרכים הכי בטוחות להפוך את עצמך לאישה שנואה ומגונה – תוסיפו לזה את הגבר המושלם שהיא השאירה מאחור ואם לא תקבלו את המכשפה של עמי ותמי אני נעל עקב.

לחיי כל מי שמעזה להיות שונה

(זה כולל את הילה אלפרט, הקולגה הכוכבית של שם-טוב שהצהירה ב-VTR שלה שהיא בתוכנית הזו על המשבצת של איציק כהן)

  1. אריק
    08/11/2010 בשעה 16:27

    אני מודה שיש לי רגשות מעורבים לגבי שם-טוב. יש לי קושי גדול עם להט"בים שלא מוכנות/ים שיקראו להםן בשם המפורש. וחוץ מזה בכתבה ההיא לפני 3 שנים היא אמרה דברים איומים ונוראים בעיני וקשה לי לשכוח דברים כאלו.
    אבל מצד שני היא באמת יוצרת פה חתיכת נראות שלא הולכת ברגל.
    ומצד שלישי ברור שבבחירה בין להתעצבן עליה לבין להתעצבן עוד יותר על המוסר הכפול של המתנגדים להופעה שלה עם מילמן, אני שם בצד את הכעס עליה.

    בקיצור, היא תפתור להרבה א/נשים את הדילמה אם היא תואיל בטובה להוציא את המילה לסבית מהפה, מתישהו בתקופה הקרובה.

    • 09/11/2010 בשעה 10:28

      אני בעיקר לא מצליחה להבין, היא לא ראתה כמה מגוכך זה נשמע/נראה אצל האחרים?

      מה אני אגיד לך, או שזה עד כדי כך קליני
      או שהם מקבלים הנחיות מההפקה

  2. עברתי רק כדי לראות
    16/11/2010 בשעה 21:59

    איך? איך לא כתבתי בעצמי את המאמר הזה??
    טוב, בכל זאת יש לך כמה שנים פור עליי וכשרון גדול וזה כנראה בא עם מולטי-שנינות בילד אין.
    בכל אופן, אני מסכימה לחלוטין וכבר אמרתי את זה בעבר (רק פחות ומצחיק) ואני דווקא יודעת איך זה להיות בצד השני והננסי שחש אף הוא בחוסר נוחות כמו נמלה קטנטנה בארץ הנפילים.
    אז גם דורית המסכנה לא יוצאת מפה בזול.

    וחוץ מזה, את כבר שם, את כבר רוקדת עם אישה. הבאת את בת הזוג לתמיכה והעלאת המורל לקהל (יופי של יח"צ- עוד בלונדינית! בחיי, אם לא הייתי לסבית, אחרי ההפקה המרשימה הזו הייתי שוקלת להפוך לאחת), אז בחייאת, תקראי לילד בשמו.
    הנה, זה אפילו לא נושך…

    • 16/11/2010 בשעה 23:24

      למי קראת זקנה??!!

      באחד מערמות המלל שנכתבו על העניין מילמן טענה שהיא זאת שביקשה לרקוד עם גילי אחרי שהיא הבינה שהיא רוצה לקרוד עם אישה אז עכשיו אנחנו יודעים מי אחראי על ה-25 ס"מ הפרש.

  3. עברתי רק כדי לראות
    16/11/2010 בשעה 23:41

    אה, אז כל עניין ה"אבל את בת?!" שהיא דפקה למצלמה בתוכנית הראשונה זה הכל פוזות בשביל הצופים בבית..? אוח, הם מתישים אותי.

    וראית את התלבושות בריקוד של היום..? אני חושבת שעוד קצת ונוכל לראות כאן חליפה של ממש לצד שמלה של ממש והתקדמות של ממש. כנראה שתקוותה של אור בכל זאת לא תתבדה.

  4. 17/11/2010 בשעה 01:12

    באמת מפתיע אותך לגלות שהכל מבויים?
    מה שלא יהיה, דורית מילמן היא כנראה בחורה לא טיפשה בכלל. בימי חול יש לה סטודיו לריקוד, אפשר רק לנחש מה היח"צ הבינלאומי הזה עושה לעסקים שלה.

    שתהיה בלונדינית, רק שתגיד כבר לסבית!

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

