ראשי > כללי > במקרה של אזעקת אמת

במקרה של אזעקת אמת

גני הילדים של הילדות שלי שוכנים כחצי ק"מ בקו אויר (בערך, בערך) ממקום נפילת הקטיושה שנחתה פה בעיצומם של ימי עופרת יצוקה הסוערים אי אז בינואר 2009. הגן הקודם שלהם אפילו קרוב יותר. ההבדל בין הגן הקודם לגנים הנוכחיים הוא שהגן הקודם היה פרטי והיה לו מרחב מוגן ואילו הנוכחיים הם של העירייה ואין להם, כמובן, מרחבים שכאלו. במהלך הצפירה נדרשים ילדי הגן להכנס מתחת לשולחנות. זה הגיוני מאחר שלגן יש חלונות בשני קירות האורך כך שאי אפשר להיצמד לקיר שמרוחק מהחלונות כדי, לפחות, להקטין את הפגיעה מריקושטים ושברי זכוכיות. סו הלפ מי גוד.

בגן של הגדולה יש היום מסיבת סיום, אשר על כן הלימודים בגן מסתיימים בשעה 11:00. בדיוק בשעה שבה השמיע פיקוד העורף את צפירת התרגול. אני מעדיפה לא לדמיין מה הלך שם כשחצי מההורים הסתובבו שם בין הרגליים ובמקביל הגננות של הצהרון מנסות ללקט את ילדי הצהרון. אז להורים שהחמיצו וגם לאלו שלא יהיה שידור חוזר היום בשעה 19:00 כשלסיום המסיבה ידרשו ילדי הגן וההורים לדלג עם הבורקסים והקולה אל מתחת לשולחנות. סו, הלפ מי גוד.

רצה הגורל בעת שהושמעו פה אזעקות אמת תמיד שהיתי בבית ברוב הפעמים הייתי גם חמושה בשתי פעוטות. אני שמחה לבשר לכם שפעם אחת בלבד שמעתי את האזעקה וגם אז מדובר היה באיוושה רכה שהילדות שלי הצליחו לפספס ואני בחרתי שלא להטריח אותן אל הממ"ד מאחר והיו עסוקות בעיניניהם. בשאר הפעמים נודע לי על האזעקה רק בדיעבד (בדרך כלל כשאמא שלי להתקשרה לברר אם אנחנו עדיין עומדות על תילנו). את אזעקות התרגול, לעומת זאת, שומעים פה נפלא. כאז כן עתה. סו הלפ מי גוד.

במלחמה הבאה אני מהגרת לירוחם. סו הלפ מי גוד.

חיה פוליטית, מזדהה עם מיעוטים

ועוד כמה מילים שאינן קשורות ישירות לאלוקים. לפני שבוע חדלה מדינת ישראל לשדר טלויזיה בשידורים אנלוגיים. עד לאותו רגע צרכנו חדשות מערוץ 1 ו-2 באמצעות אנטנה מצ'וקמקת שאספה אבק על הטלויזיה שלנו – מגל, מילר ולוי הצליחו להעביר מצויין את המסרים שלהם בעולמנו האנלוגי. האמת היא שבמשך שבוע לא חשנו בחסרונה של הטלויזיה ואני חושבת שהייתי משאירה את המצב כמות שהוא אלמלא היינו נדרשות לתחזק בייביסיטר. לא יודעת איך זה בשאר הארץ, אצלנו יש מחסור בממירים ככה שגם המחיר שלהם הוא לא מה שהיה פעם. בנוסף, כמובן שהאנטנה שמצורפת למכשיר קולטת רק שלג דיגיטלי ככה שלתענוג היה צריך גם להוסיף אנטנה גדולה יותר וכל העייסק עלה בסך הכל 460 ש"ח. נכון, רואים יותר טוב. נכון, קבלנו כצ'ופר גם את ערוץ הכנסת (וגם ערוץ 10 בשניהם אין לי כל חפץ). ועדיין, טיפה יקר בשביל משהו שעד לפני שבוע היה בחינם. כמה קוטג' אפשר היה לקנות בזה…

:קטגוריותכללי
  1. 22/06/2011 בשעה 20:00

    אהבתי את התמונה!
    באופן עקרוני, בעיר הקודש אני בספק אם אי פעם יפלו טילים, ואם יעופו פה טילים, אני די בטוחה שהם יגיעו מהכפר השכן, מרחק אווירי קצר ביותר, שאני בספק אם אצליח להגיע למקלט. ובכל זאת, את התרגול עשינו. אנחנו ועוד שניים וחצי אנשים רצנו למקלט, הרי חשוב שהעולל ידע כבר היום שהוא בן לעם נרדף 🙂

    לגבי הממיר- השכונה שלי מוקפת באנטנות המתאימות, אבל אין קליטה בבתים. למה? רק אלוהים יודע…
    ואת ערוץ 10 אנחנו קולטים בדרכים לא דרכים… תכל'ס- למי יש זמן בכלל לראות TV?

    • 22/06/2011 בשעה 20:09

      אין מה לומר, את פולניה למופת, אני מצדיעה 🙂
      וכמו שכתבתי, לבייביסיטר יש זמן לטי.וי

  2. עדן
    23/06/2011 בשעה 09:37

    נהדרת.
    בעאסה שהמצב הרגיל כאן הוא להתכונן למלחמה ובעאסה עוד יותר שיש לי הרגשה שהתרגילים האלו הם בסך הכל כסת"ח. וזה לא בגלל שאני באופן בסיסי לא מאמינה למה שאומרת לי המערכת, כל מערכת (ומחנכת את ילדיי לנהוג כך כבר מעכשיו). זה בגלל שגם בימים רגילים המערכת לא עובדת, אז למה שתעבוד בזמן חירום?

    • 23/06/2011 בשעה 18:47

      מה שמרגיז אותי זה שעושים את עצמם מתכוננים. משמיעים סירנות ומלמדים את הילדים לרוץ אבל לאן? מילא כאן, אבל יש מספיק מקומות שבהם נפלו עשרות ומאות קטיושות, שאנשים כבר נהרגו והמדינה לא ממגנת את מוסדות החינוך.

      המערכת, קצת, או הרבה, סומכת על זה שבזמן חירום כולם יתגייסו, גם מי שחייב וגם בהתנדבות ולכן מספיק להיות מוכנים בערך

  3. עדן
    23/06/2011 בשעה 09:38

    אה, ואחלה תמונה

  4. דודה ינטל
    24/06/2011 בשעה 15:57

    אם יש לך חיבור כבלים רגיל לצורך האינטרנט, ניתן לחברו ישירות לטלויזיה ולקלוט את הערוצים המותרים לכלל הציהור שאינו מנוי על שרותי הכבלים. השידור האוירי הפסק אמנם, אבל הזרמת האות בכבלים נמשכת. הפסקת השידור מתייחסת רק לזה האוירי.

    • 25/06/2011 בשעה 21:42

      את האינטרנט שלי אני שותה מהתשתית של בזק, כשעוברת בי, לעתים נדירות המחשבה על טלפון ותשתית אינטרנט מהכבלים אני סוגרת לעצמי דלת על האצבעות ושוכחת מזה. ככה אני סובלת פחות. בכל מקרה, יש היום גם טלוויזיות שקולטות את השידורים הדיגיטליים בלי צורך בממיר אבל לא נראה לי שמישהו קונה טלויזיה בכל כך הרבה כסף רק בשביל לראות בה ערוץ הכנסת.

  1. No trackbacks yet.

כתיבת תגובה

